السبت، 1 أغسطس 2009

أخطاء التحقق من المدونة عند استخدام العلامة الوصفية meta tag Verification

تنبيه: هذا الموضوع جزء من هذا الدرس - الخطوة الثالثة كيف أضيف ملف خريطة المدونة باستخدام "خدمة أدوات جوجل لأصحاب المواقع" لضمان الفهرسة والأرشفة في محرك البحث جوجل؟ هناك استفسارات كثيرة حول هذا الموضوع في منتدى مساعدة Google الخاص بمشرفي المواقع، فعندما تنسخ كود العلامة الوصفية لكي يتحقق جوجل من مدونتك من خلال أدوات Google لمشرفي المواقع وعندما تضغط على حفظ القالب تظهر لك الرسالة التالية:

يرجى تصحيح الخطأ التالي، ثم إرسال القالب مرةً أخرى. لا يمكن توزيع القالب الخاص بك لأنه غير منسق بشكل جيد. الرجاء التأكد من إغلاق كافة عناصر XML بشكل صحيح. رسالة خطأ XML: The element type "meta" must be terminated by the matching end-tag "".
أو We were unable to save your template Please correct the error below, and submit your template again.Your template could not be parsed as it is not well-formed. Please make sure all XML elements are closed properly. XML error message: The element type "meta" must be terminated by the matching end-tag "" المقصود بـ إرسال القالب: حفظ القالب XML elements are not closed meta tag ولإصلاح ذلك ما عليك هو فقط إدراج العلامة المائلة / قبل < في وسم (كود) التحقق كما هو موضح أدناه: كود العلامة الوصفية قبل كود العلامة الوصفية بعد ومن ثم قم بـ حفظ القالب وستكون الأمور على ما يرام

8 التعليقات:

غير معرف 23 أغسطس 2009 في 7:43 ص  

الله يعطيك العافيه صراحه كنت ابحث عن هذا الدرس مده طويله

شكرا لك

forex sato 19 سبتمبر 2009 في 3:37 م  

شكرا يا أخى والله انا استويت على اما عرفتها ههههههه
بس انا عرفتها مش من هنا بس ادام قررت تعرف الناس بيها ومش تكتم شئ صغير زى ده وكبيررررررررررررر قى نفعه يبقى شكرا ليك

forex sato 19 سبتمبر 2009 في 3:40 م  

انا كنت بجد هخسر كل حاجة بسبب كده بس الحمدلله عرفت اتوصل للحل بس مش من هنا
ولكن نظرا لخطورة الموضوووع اللى انت اتكلمت فيه ده وحليت المشكلة واظهرتها للكافة لكى يستفيد الناس بها فلك منى يا اخى شكر كتيررررر
http://forex-sato.blogspot.com/

غير معرف 17 نوفمبر 2009 في 4:37 ص  

شوف اخى الكريم هذة المشكلة فى هذا الرابط
http://www.up-00.com/s3files/RVY61374.bmp

click soft 16 ديسمبر 2009 في 10:34 ص  

الف شكر علي المعلومه انا بجد مش عارف اقلك ايه بارك الله فيك

asab97 16 يناير 2010 في 5:32 ص  

الله يديك العافية شرح ولااجمل
اخوك
الدحمي

غير معرف 7 أبريل 2010 في 5:42 ص  

والله موضوع مهم جدا ورائع وكنت محتاج اليه وكانت لسه حصله معى الموضوع ده من شويه وجزاك الله خيرا

مدونة : واحة الايمان
http://islamiatzidan.blogspot.com/

غير معرف 7 أبريل 2010 في 5:45 ص  

مشكور وانا كنت محتاج الموضوع ده جدا لانه حصل معى ومش كنت عارف اعمل ايه
مدونه واحة الايمان
http://islamiatzidan.blogspot.com/

إرسال تعليق

آخر التدوينات

آخر التعليقات

  © جميع الحقوق محفوظة سين جيم مدونة 2009 - 2010